Péče o pleť s akné

Péče o pleť s akné

Akné je problém, který v současné době trápí většinu mladé populace. Jeho vznik souvisí nejenom se záněty na pokožce, ale souvisí mimo jiné také s tím, jak jsou znečištěny a ucpány mazové kanálky, nebo nakolik je naše pleť zdravá a vyživovaná. I já jsem si prošel problémy, které právě s akné souvisí. A abych byl v tomto směru konkrétní, přináším informace o tom, jak o pleť s akné pečovat. Samozřejmě zmíním jak rady obecně doporučované, tak i rady, které se týkaly mé osoby a tedy mě samotného.

Základem je vhodné jídlo

Prvním krokem k tomu, jak začít proti tomuto problému bojovat, je jídlo. Zajímavé je, že u mě se akné často objevilo vždy po větší konzumaci čokolády. Jsou ale i jiné potraviny, které mohou průběh zhoršovat a ty si každý musí zjistit sám, podle sebe. Já se chci věnovat potravinám, které mohou pomoci. Základ je samozřejmě zdravý jídelníček, ve kterém nechybí dostatek ovoce a zeleniny, a to pro množství vitamínů a dalších prvků. Ideální je v tomto případě i přítomnost zinku, jelikož ten proti akné dokáže bojovat velmi dobře.

Zapomínat by se nemělo na mléčné výrobky, konkrétně potom hlavně kefír, který pomáhá vytvářet správné prostředí ve střevech a tím zlepší i celkové fungování našeho těla. Stejně tak je dobré tělu dodávat dostatek tekutin, hlavně potom ve formě bylinných čajů. Ideální je třeba čaj mátový a kopřivový, popřípadě také pampeliška lékařská.

Správná péče o pokožku

Pleť by měla být v první řadě také dostatečně čistá. V daném ohledu je jasné, že doporučuji pravidelné mytí obličeje čistou vodou, a to i několikrát denně. Jakékoliv nečistoty totiž vytvářejí neprostupné vrstvy, vlivem kterých se mazové kanálky ucpávají. Pomoci určitě mohou i různé peelingové krémy, které ji vyčistí do hloubky a zároveň pomohou odstranit třeba staré buňky, které by na našem obličeji také neměli co dělat.

Co s péčí o naši pokožku také souvisí, to mohou být u různé roztoky nebo zásypy, které jsou na zbavení se akné přímo určeny. V tomto směru bychom jich měli také pravidelně užívat, jelikož jedině tak budeme mnít jistotu toho, že se bude stav zlepšovat. A to samozřejmě nikoliv nutně na obličeji samotném, ale třeba i na ramenou, nebo oblasti dekoltu.

Vyhýbejte se špatnému prostředí

Co s čistotou naší pleti také přímo souvisí, to je jistě i prostředí, ve kterém se budeme nacházet. V daném směru bychom měli vynechat třeba prostředí zakouřené, prašné, nebo i s velkým množstvím smogu. Nic z toho naší pleti a případnému zmizení akné rozhodně neprospěje. Ideální je tedy pobývat doma v čistotě, nebo na skutečně čerstvém vzduchu. I díky tomu bude moci naše pokožka mnohem lépe dýchat, což povede i k tvorbě nových buněk, které jsou jednou z dobrých cest k tomu, aby akné vymizelo zcela. Ne každý ale má to štěstí, že v čistém prostředí žije.

Elektro svalová stimulace – moderní trend ve cvičení?

Elektro svalová stimulace – moderní trend ve cvičení?

Pokud chceme získat dokonalou postavu, neobejdeme se jak bez aerobního pohybu, díky kterému spalujeme tuky, tak se neobejdeme ani bez posilování, díky kterému můžeme lépe tvarovat naši postavu. Tedy abych byl konkrétní, pracujeme na našich svalech. A jelikož se v rámci svého blogu zaměřuje na moderní vývoj ve všech oblastech, ani tato nebude ušetřena. Řekneme si totiž více o metodě elektro svalové stimulace, která je známá jako EMS. Ačkoliv to pro někoho může znít jako sci-fi, jedná se o zcela legitimní metodu cvičení.

Jak vše probíhá?

Dané metody u nás sice teprve začínají, ale v zahraničí jsou už poměrně velkým hitem. To znamená, že jsem mohl posbírat dostatek materiálů o tom, abych dal dohromady přehled toho, jak vše vypadá a co metoda dokáže. Samotná metoda je založená na elektronických impulzech, které jsou vysílány do oblasti našeho svalstva, a to na různých částech našeho těla. Vlivem tohoto impulsu je sval donucen k tomu, aby se stáhnul, a tím je tedy i procvičen. Daná metoda logicky vychází z různých stimulací, které můžeme využívat v oblasti rehabilitací.

Co je na metodě určitě to nejzajímavější, to je rychlost a efektivita. Pokud totiž necháme do našeho těla proudit elektrické impulzy zhruba 20 minut, je to podobné, jako bychom daný sval namáhali v klasické posilovně, a to po dobu jedné jediné hodiny. V tomto rozhodně potěší i úspora času. Nehledě na to, že při této aktivitě se nepotíme a tak není problém jít si tímto způsobem zacvičit třeba ráno před školou, nebo před prací.

Bezbolestná metoda

Co je samozřejmostí, to je fakt, že se jedná o metodu bezbolestnou – tedy pokud jsou impulzy správně nastaveny, a to jak z hlediska intenzity, tak i četnosti. V daném ohledu by měl mít každý cvičící možnost nastavit si intenzitu dle svých představ. Tedy alespoň takto to funguje právě v zahraničí, kde dané metody s úspěchem využívají.

Dobré je ale říci i to, že samotné impulzy můžeme ještě výrazně znásobit, a to další aktivitou. Pokud se totiž začneme pohybovat my sami, procvičujeme daný sval o něco více a tak je efekt mnohem lepší. Na druhou stranu je třeba říci, že vlivem toho můžeme pociťovat také větší únavu a budeme tak mnohem rychleji vyčerpáni. Na druhou stranu bude stačit jenom pár týdnů a první výsledky již budou dobře pozorovatelné.

Posilování i hubnutí

Trendy této možnosti jdou dnes tak kupředu, že už existují jasné metodické pokyny k tomu, jaké impulsy jsou vhodné k tomu, abychom hubli, nebo jaké jsou vhodné k tomu, abychom naopak intenzivně posilovali. I to je samozřejmě důležité v případě, kdy chceme co nejsnáze a nejlépe dosáhnout svého cíle. A jelikož mě tato metoda nadchla, rozhodně plánuji ji vyzkoušet. I když cena je poměrně vysoká – cca. 500 Kč za jeden trénink, což je v porovnání s klasickou posilovnou poměrně dost.

Jezte jídlo, které zabrání stárnutí nejenom vaší pleti

Jezte jídlo, které zabrání stárnutí nejenom vaší pleti

Stáří dříve nebo později samozřejmě dostihne každého z nás. Pokud se chcete vyhnout tomuto procesu, je jediná cesta, a to správná strava. Jak dnes dokazují mnohé výzkumy, právě živiny a vitamíny čerpané z přírody jsou pro naše tělo tím nejlepším. Pojďme se tedy podívat na to, co ideálně jít.

Vsaďte na různá semínka

Právě ty jsou v daném směru nejlepší volbou, a to pro četné esenciální aminokyseliny, stejně jako třeba látky, kterými je zinek a řada dalších. Nejlépe na tom jsou určitě dýňová semena, která mohou výrazně zbrzdit řadu procesů, které v našem těle právě se stárnutím souvisejí. Jsou také velmi dobrým antioxidantem, což jasně vede k tomu, že naše tělo celkově čistíme. A to jak uvnitř, tak i na povrchu, což se projevuje třeba na dokonalé pokožce.

Podobně prospěšné jsou ale i mandle, které obsahují flavonoidy. Jedná se o látky s množstvím mastných kyselin, které přispívají k dobrému chodu našeho těla. Také dokážou řadu procesů zpomalit, což má vliv i na naši psychiku. Logicky tedy tolik neprocházíme stresovými situacemi, žijeme klidnější život a tak máme jistotu, že se můžeme dožít i déle.

Pomůže také zelenina

Důležitá je také zelenina. Pokud si představíme ideální volbu, je to obyčejné rajče. To však obsahuje jednu poměrně neobyčejnou látku, a to karotenoid lykopen. Ten je významným antioxidantem, který dokáže chránit naše buňky, ale dokáže také snižovat cholesterol, nebo eliminovat vznik rakoviny. Celkově pomáhá i k tomu, aby zamezil stárnutí naší kůže. Díky tomu projevy výrazně odsuneme i o několik let. Nehledě na ochranu pokožky, kterou nám dá.

Zapomínat bychom ale neměli ani na červenou řepu, která obsahuje mnoho vlákniny, draslíku, nebo kyseliny hyaluronové. To vše jsou látky, které pomáhají v omlazování našich buněk, ale i k tomu, aby lépe fungoval náš pohybový aparát. I proto je červená řepa také jednou z cest, jak pomoci k lepšímu životu. Mimo to má ale antioxidační vlastnosti a dokáže veledobře podporovat jak činnost jater, tak dokáže velmi dobře podporovat i naši krvetvorbu. I to je velké pozitivum, pokud chceme zůstat nejenom zdraví, ale i pokud chceme zůstat také dlouho mladí.

Nezapomínejte na ryby

Odborníci doporučují, že ryba by měla mít v našem jídelníčku místo alespoň dvakrát do týdne. Budeme-li objektivní, musíme říci, že to dodržuje jenom velmi málo lidí. Ideální jsou v tomto směru ryby tučnější, jako je například losos. Ten je bohatý na omega-3 mastné kyseliny, které pozitivně působí na naše vlasy, nehty, ale i kůži, nebo také zrak. Stejně tak obsahuje i řadu látek, které mohou eliminovat vznik případných vrásek a tak dodávají kůži mladý a dokonalá vzhled. Samozřejmě v případě ryb pozor na přípravu, aby byla skutečně zdravé – tedy žádné smažení v oleji. Ideální je příprava třeba v páře, stejně jako vaření, popřípadě grilování, a to nejlépe bez použití tuku.