Elektro svalová stimulace – moderní trend ve cvičení?

Pokud chceme získat dokonalou postavu, neobejdeme se jak bez aerobního pohybu, díky kterému spalujeme tuky, tak se neobejdeme ani bez posilování, díky kterému můžeme lépe tvarovat naši postavu. Tedy abych byl konkrétní, pracujeme na našich svalech. A jelikož se v rámci svého blogu zaměřuje na moderní vývoj ve všech oblastech, ani tato nebude ušetřena. Řekneme si totiž více o metodě elektro svalové stimulace, která je známá jako EMS. Ačkoliv to pro někoho může znít jako sci-fi, jedná se o zcela legitimní metodu cvičení.

Jak vše probíhá?

Dané metody u nás sice teprve začínají, ale v zahraničí jsou už poměrně velkým hitem. To znamená, že jsem mohl posbírat dostatek materiálů o tom, abych dal dohromady přehled toho, jak vše vypadá a co metoda dokáže. Samotná metoda je založená na elektronických impulzech, které jsou vysílány do oblasti našeho svalstva, a to na různých částech našeho těla. Vlivem tohoto impulsu je sval donucen k tomu, aby se stáhnul, a tím je tedy i procvičen. Daná metoda logicky vychází z různých stimulací, které můžeme využívat v oblasti rehabilitací.

Co je na metodě určitě to nejzajímavější, to je rychlost a efektivita. Pokud totiž necháme do našeho těla proudit elektrické impulzy zhruba 20 minut, je to podobné, jako bychom daný sval namáhali v klasické posilovně, a to po dobu jedné jediné hodiny. V tomto rozhodně potěší i úspora času. Nehledě na to, že při této aktivitě se nepotíme a tak není problém jít si tímto způsobem zacvičit třeba ráno před školou, nebo před prací.

Bezbolestná metoda

Co je samozřejmostí, to je fakt, že se jedná o metodu bezbolestnou – tedy pokud jsou impulzy správně nastaveny, a to jak z hlediska intenzity, tak i četnosti. V daném ohledu by měl mít každý cvičící možnost nastavit si intenzitu dle svých představ. Tedy alespoň takto to funguje právě v zahraničí, kde dané metody s úspěchem využívají.

Dobré je ale říci i to, že samotné impulzy můžeme ještě výrazně znásobit, a to další aktivitou. Pokud se totiž začneme pohybovat my sami, procvičujeme daný sval o něco více a tak je efekt mnohem lepší. Na druhou stranu je třeba říci, že vlivem toho můžeme pociťovat také větší únavu a budeme tak mnohem rychleji vyčerpáni. Na druhou stranu bude stačit jenom pár týdnů a první výsledky již budou dobře pozorovatelné.

Posilování i hubnutí

Trendy této možnosti jdou dnes tak kupředu, že už existují jasné metodické pokyny k tomu, jaké impulsy jsou vhodné k tomu, abychom hubli, nebo jaké jsou vhodné k tomu, abychom naopak intenzivně posilovali. I to je samozřejmě důležité v případě, kdy chceme co nejsnáze a nejlépe dosáhnout svého cíle. A jelikož mě tato metoda nadchla, rozhodně plánuji ji vyzkoušet. I když cena je poměrně vysoká – cca. 500 Kč za jeden trénink, což je v porovnání s klasickou posilovnou poměrně dost.